فایق: طالبان مردم افغانستان را به سکوت واداشته‌اند

نصیراحمد فایق، نماینده‌ی دایمی افغانستان در ملل متحد، به تازگی به مناسبت «روز منشور ملل متحد» گفته است که رژیم طالبان در افغانستان مردم را به سکوت واداشته‌اند.

آقای فایق در یادداشتی که روز گذشته (جمعه، ۵ سرطان) در ایکس منتشر کرده، نوشته است: «امروز، میلیون‌ها افغانستانی از همان حقوقی محروم‌اند که این منشور برای پاسداری از آن‌ها ایجاد شده است.»

نماینده‌ی دایمی افغانستان در ملل متحد تأکید کرده است که مردم انتظار دارند ملل متحد به تعهدات خود در قبال این منشور عمل کند. به گفته‌ی فایق، اکنون زمان «اقدام» فرارسیده است.

فایق افزوده است که حقوق بنیادی مردم افغانستان توسط رژیم طالبان پایمال شده و اکنون امید و فرصت‌های بی‌شماری از زنان و جوانان سلب شده است.

نماینده‌ی دایمی افغانستان در ملل متحد هم‌چنین تصریح کرده است که هشتاد سال پیش، منشور ملل متحد برای دفاع از حقوق بنیادین انسان با شعار «ما مردم» تصویب شده بود.

او در حالی بر اقدام عملی ملل متحد علیه سیاست‌های رژیم طالبان تأکید کرده است که این گروه در نزدیک به پنج سال گذشته سخت‌گیرانه‌ترین سیاست‌های غیرانسانی را بر مردم افغانستان اعمال کرده‌اند.

در حال حاضر، از حضور و مشارکت زنان و جوانان در اجتماع گرفته تا دخالت در امور شخصی و خانوادگی، همه تحت تأثیر سیاست‌های این گروه قرار گرفته‌اند.

پی‌نوشت: عکس از انترنت

به اشتراک بگذارید: