فرشته عباسی: دعوت طالبان به بروکسل پیام نادرستی را مخابره می‌کند

فرشته عباسی، پژوهشگر افغانستانی در دیدبان حقوق بشر، در تازه‌ترین واکنش خود به دعوت طالبان به بروکسل، گفته است که این نشست پیام نادرستی را مخابره می‌کند.

به گفته‌ی خانم عباسی، نشست مشترک اتحادیه‌ی اروپا با نمایندگان طالبان در بروکسل، در درازمدت پیامدهای نادرستی در پی خواهد داشت.

او این اظهارات را در قالب ویدیویی که امروز (دوشنبه، اول سرطان) در صفحه‌ی ایکس خود منتشر کرده، مطرح کرده و تأکید نموده است که این نشست می‌تواند «مسیر خطرناکی» را برای آینده هموار سازد.

خانم عباسی هم‌چنین افزوده است که افغانستان در حال حاضر با بدترین بحران حقوق بشری روبه‌رو است. به گفته‌ی او، این کشور به مکانی برای سرکوب و اعمال محدودیت بر زنان و دختران تبدیل شده است.

نشست اتحادیه‌ی اروپا با نمایندگان طالبان که قرار است در آن درباره‌ی اخراج پناه‌جویان افغانستان گفت‌وگو شود، با واکنش‌های گسترده‌ای روبه‌رو شده است.

خانم عباسی می‌گوید بازگرداندن پناه‌جویان افغانستان به کشوری که آشکارا ناامن است، خلاف اصول بشردوستانه و قوانین بین‌المللی است.

پیش از این نیز ریچارد بنت، گزارشگر ویژه‌ی شورای حقوق بشر ملل متحد، از دعوت نمایندگان طالبان به بروکسل ابراز نگرانی کرده و هشدار داده بود که این اقدام به معنای نادیده‌گرفتن خواست و رنج مردم افغانستان، به‌ویژه زنان، است.

پی‌نوشت: عکس از انترنت

به اشتراک بگذارید: