نصیراحمد فایق، نمایندهی دایمی افغانستان در ملل متحد، در واکنش به برگزاری نشست مشترک نمایندگان اتحادیهی اروپا با نمایندگان رژیم طالبان در بروکسل، این گروه را لکهی ننگ در تاریخ معاصر افغانستان خوانده است.
آقای فایق تأکید کرده است که سیاست خصمانه و ظالمانهی این رژیم در قبال شهروندان افغانستان، بهویژه زنان و دختران، «نماد آشکار جهل، افراطگرایی و سرکوب» است.
او در یادداشت خود نوشته است: «هیچ فرد یا کشوری نمیتواند در حالی که میلیونها زن و دختر افغانستان از ابتداییترین حقوق و آزادیهای اساسیشان محروماند، تعامل، حمایت یا عادیسازی روابط با طالبان را توجیه کند.»
نمایندهی دایمی افغانستان در ملل متحد همچنان گفته است که طالبان نمایندگان مردم افغانستان نیستند و از مردم نمایندگی نمیکنند. به گفتهی او، این گروه یک رژیم سرکوبگر و فاقد مشروعیت است.
پیش از این، برخی از اعضای پارلمان اروپا دعوتشدن نمایندگان طالبان به بروکسل را «دیوانگی» خوانده و از شهروندان افغانستان به دلیل حضور این گروه در نشستی در قلب سیاست اروپا معذرت خواسته بودند.
راکل گارسیا هرمیدا، عضو پارلمان اروپا، به تازگی در سخنرانی خود در این پارلمان یادآور شد که او و همکارانش نتوانستند از این «دیوانگی» جلوگیری کنند.
پینوشت: عکس از انترنت









